Ministerul Transporturilor
| Ordin nr. 1023/2015
din 15/09/2015 Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 774 din 16/10/2015
Ordinul nr. 1.023/2015 pentru publicarea acceptării rectificărilor aduse Rezoluţiei MSC.307(88) prin documentul MSC 88/26/Add.2/Corr.1 al Organizaţiei Maritime Internaţionale din 3 iulie 2015
|   |
Având în vedere Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 1.112/2012 privind publicarea acceptării Codului internaţional din 2010 pentru aplicarea metodelor de încercare la foc (Codul FTP 2010), adoptat de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.307 (88) a Comitetului de Siguranţă Maritimă din 3 decembrie 2010,
în temeiul prevederilor art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul transporturilor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se publică rectificările aduse Rezoluţiei MSC.307 (88) prin documentul MSC 88/26/Add.2/Corr.1 al Organizaţiei Maritime Internaţionale din 3 iulie 2015, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul transporturilor, Marius Humelnicu, secretar de stat |
Bucureşti, 15 septembrie 2015.
Nr. 1.023.
ANEXĂ
ORGANIZAŢIA MARITIMĂ INTERNAŢIONALĂ |
COMITETUL DE SIGURANŢĂ MARITIMĂ A 88-a sesiune Agenda pct. 26 |
MSC 88/26/Add.2/Corr.1 3 iulie 2015 Original: ENGLEZĂ |
RAPORTUL COMITETULUI DE SIGURANŢĂ MARITIMĂ PRIVIND CEA DE-A OPTZECI ŞI OPTA SESIUNE A SA
Rectificări
ANEXA 1
REZOLUŢIA MSC.307(88)
(adoptată la 3 decembrie 2010)
Adoptarea Codului internaţional din 2010
pentru aplicarea metodelor de încercare la foc (Codul FTP 2010)
ANEXĂ
Codul internaţional din 2010 pentru aplicarea metodelor de încercare la foc (Codul FTP 2010)
ANEXA 1
Proceduri de încercare la foc
PARTEA A 2-A
ÎNCERCAREA PRIVIND DEGAJAREA DE FUM ŞI TOXICITATEA
4 Raport de încercare
1 Cuvântul "şi" se şterge de la sfârşitul paragrafului 4.16.1.1.
2 Următorul nou paragraf 4.16.1.3 se adăugă după paragraful 4.16.1.2:
".3 Dc pentru fiecare încercare (paragraful 9.2 din Apendicele 1); şi"
APENDICE 1
Proceduri de încercare la foc privind degajarea de fum
3 Textul paragrafului 9.2 se modifică pentru a se citi după cum urmează:
"Pentru fiecare epruvetă se înregistrează valoarea de afişare Tc a «fasciculului clar» (a se vedea paragraful 8.7.4) pentru a determina factorul de corecţie Dc. Factorul de corecţie Dc se calculează ca şi Ds max din paragraful 9.1.1. Factorul de corecţie Dc nu se scade din Ds max. Factorul de corecţie Dc nu se înregistrează în cazul în care este mai mic de 5% din Ds max."
PARTEA A 10-A
ÎNCERCAREA MATERIALELOR PENTRU LIMITAREA INCENDIULUI LA NAVELE DE MARE VITEZĂ
APENDICE 2
Proceduri de încercare la foc pentru determinarea vitezei degajării de căldură, de fum şi a vitezei pierderii de masă pentru materialele utilizate la mobilierul navelor de mare viteză, precum şi la alte componente ale acestora
10 Proceduri de încercare
4 În paragraful 10.2.5, trimiterea la "standardul ISO 9705" se înlocuieşte cu trimiterea la "standardul ISO 5660-1".
5 În paragraful 10.3.7, a doua propoziţie se modifică pentru a se citi după cum urmează:
"Valorile medii ale degajării de căldură pe o perioadă de timp de 180 secunde trebuie să fie comparate pentru cele trei eşantioane."
ANEXA 4
Interpretarea regulilor 5.3 şi 6.2 din capitolul II-2 din Convenţia SOLAS (Circulara MSC/Circ. 1120)
Tabelele 2 şi 3 se modifică pentru a se citi după cum urmează:
"Tabelul 2: Regulile 5.3 şi 6.2 - Materiale utilizate în încăperile de locuit, aşa cum s-a definit în regula II-2/3.1, de la navele de marfă (procedura IC)
Tabelul 3: Regulile 5.3 şi 6.2 - Materiale utilizate în încăperile de locuit, aşa cum s-a definit în regula II-2/3.1, de la navele de marfa (procedura IIC - IIIC)