CĂPITĂNIA ZONALĂ GALAŢI
Portul Galaţi este situat pe malul stâng al Dunării, Km. 160 -Mm. 76 . Suprafaţa totală a portului este de 864.131 mp. Accesul în port se face atât pe cale rutieră, cât şi ferată (având o lungime de 2.619 m) şi fluvială (accesul se poate face cu barje, nave fluviale şi nave maritime de max. 8000tdw).
Portul Galaţi poate fi împărţit astfel:
Portul mineralier dispune de 16 dane specializate, după cum urmează:
- danele 1 – 4 – primiri calcar, lungime 400 m, adâncimi 2,00 -4,00 m, operează cu macarale de cheu, barje de până la 3.000 to
- danele 5 – 6 - cheu maritim primiri minereu, lungime 600m, adâncime 9.00m., operează cu macarale Kangur , nave de până la 25.000 TDW
- danele 7 - 8 - cheu vertical cu bandă transportoare, lungime 400 m., adancimi 5 m., opereaza cu macarale de cheu, barje de pana la 3.000 to
- danele 9 -15 – dane fluviale specializate primire minereu, lungime 700 m, adâncime 5m, operează cu macarale de cheu şi benzi transportoare
- dana 16 – cheu vertical cu macara de cheu destinată operării marfurilor generale, lungime 100 m, adâncime 5m, barje de până la 3.000 to.
Portul Comercial Vechi – lungimea totală a fronturilor de acostare este de 1.677 m, din care:
- Cheuri fluvio – maritime, danele 11 – 13 , 18 – 21- lungime 781 m
- Pereuri de acostare indirecte ( la pontoane de acostare), danele 7- 10, 15 -17 si 22, lungime 781 m
Dana 15, dană specializată aprovizonare apă în lungime de 200m.
Adâncimea de acostare variază între 2,50 până la 7,00 m. - Danele 10,11 si 12 dane pentru pasageri
- Celelalte dane sunt dane de aşteptare
- Portul Docuri – lungimea totală a fronturilor de acostare este de 1.365 m (12 dane)
Adâncimea de acostare este de 6,50m. - Danele 23 – 25 cheu mixt, mărfuri generale şi în vrac, operează cu macarale de cheu
- Danele 26 – 28 cheuri verticale, mărfuri generale, operează cu macarale de cheu
- Dana 30 cheu vertical cu macara de cheu, devenită specializată în traficul de produse chimice lichide
- Dana 32 cheu vertical, dană specializată pentru trafic de cereale
- Dana 22 – impracticabilă
- Danele 29, 31 şi 33 destinate acostării navelor tehnice şi reparaţiilor de nave
Capacitatea maxima a nelor maritime ce pot fi operate este de 8.000 TDW, iar pentru cele fluviale nu sunt restricţii putând opera barje de până la 3.000 to - Portul Bazinul Nou – lungimea totală a fronturilor de acostare este de 1.847 m(15 dane). Adâncimea de acostare variază între 6,00 – 7,30 m
-danele 34 – 38 pereu, devenite impracticabile din cauza epavei Slatina
-danele 39 – 44 pereu cu pontoane maritime de acostare, specializate pentru cherestea, operare cu instalaţiile proprii ale navelor maritime
-danele 46 – 50 cheu mixt fluvio – maritim, operează cu macarale de cheu, pentru cherestea şi laminate - Capacitatea maximă de încărcare a navelor maritime ce pot fi operate este de 8.000 TDW, iar pentru cele fluviale barje până la capacitatea de 3.000 to
- Zona Liberă Galaţi – are în administrare danele 51, 52 şi 53, specializate în încărcare de laminate şi fier vechi, operază cu macarale de cheu
UNICOM OIL TERMINAL – Dana 54 – dană specializată în operaţiuni de încărcare – descărcare produse petroliere