Ignorare comenzi Panglică
Salt la conținutul principal
 
Certificat ISO 9001:2015

CĂPITĂNIA ZONALĂ GALAŢI

 

Portul Galaţi  este situat pe malul stâng al Dunării, Km. 160 -Mm. 76 . Suprafaţa totală a portului este de 864.131 mp. Accesul în port se face atât pe cale rutieră, cât şi ferată (având o lungime de 2.619 m) şi fluvială (accesul se poate face cu barje, nave fluviale şi nave maritime de max. 8000tdw).

 

Portul Galaţi poate fi împărţit astfel:

Portul mineralier dispune de 16 dane specializate, după cum urmează:

  • danele 1 – 4 – primiri calcar, lungime 400 m, adâncimi 2,00 -4,00 m, operează cu macarale de cheu, barje de până la 3.000 to
  • danele 5 – 6 - cheu maritim primiri minereu, lungime 600m, adâncime 9.00m., operează cu macarale Kangur , nave de până la 25.000 TDW
  • danele 7 - 8 - cheu vertical cu bandă transportoare, lungime 400 m., adancimi 5 m., opereaza cu macarale de cheu, barje de pana la 3.000 to
  • danele 9 -15 – dane fluviale specializate primire minereu, lungime 700 m, adâncime 5m, operează cu macarale de cheu şi benzi transportoare
  • dana 16 – cheu vertical cu macara de cheu destinată operării marfurilor generale, lungime 100 m, adâncime 5m, barje de până la 3.000 to.

      Portul Comercial Vechi – lungimea totală a fronturilor de acostare este de 1.677 m, din care:

  • Cheuri fluvio – maritime, danele 11 – 13 , 18 – 21- lungime 781 m
  • Pereuri de acostare indirecte ( la pontoane de acostare), danele 7- 10, 15 -17 si 22, lungime 781 m
      Dana 15, dană specializată aprovizonare apă în lungime de 200m.
      Adâncimea de acostare variază între 2,50 până la 7,00 m.
  • Danele 10,11 si 12 dane pentru pasageri
  • Celelalte dane sunt dane de aşteptare
  • Portul Docuri – lungimea totală a fronturilor de acostare este de 1.365 m (12 dane)
      Adâncimea de acostare este de 6,50m.
  • Danele 23 – 25 cheu mixt, mărfuri generale şi în vrac, operează cu macarale de cheu
  • Danele 26 – 28 cheuri verticale, mărfuri generale, operează cu macarale de cheu
  • Dana 30 cheu vertical cu macara de cheu, devenită specializată în traficul de produse chimice lichide
  • Dana 32 cheu vertical, dană specializată pentru trafic de cereale
  • Dana 22 – impracticabilă
  • Danele 29, 31 şi 33 destinate acostării navelor tehnice şi reparaţiilor de nave
    Capacitatea maxima a nelor maritime ce pot fi operate este de 8.000 TDW, iar pentru cele fluviale nu sunt restricţii putând opera barje de până la 3.000 to
  • Portul Bazinul Nou –  lungimea totală a fronturilor de acostare este de 1.847 m(15 dane). Adâncimea de acostare variază între 6,00 – 7,30 m
    -danele 34 – 38 pereu, devenite impracticabile din cauza epavei Slatina
    -danele 39 – 44 pereu cu pontoane maritime de acostare, specializate pentru cherestea, operare cu instalaţiile proprii ale navelor maritime
    -danele 46 – 50 cheu mixt fluvio – maritim, operează cu macarale de cheu, pentru cherestea şi laminate
  • Capacitatea maximă de încărcare a navelor maritime ce pot fi operate este de 8.000 TDW, iar pentru cele fluviale barje până la capacitatea de 3.000 to
  • Zona Liberă Galaţi – are în administrare danele 51, 52 şi 53, specializate în încărcare de laminate şi fier vechi, operază cu macarale de cheu
    UNICOM OIL TERMINAL – Dana 54 – dană specializată în operaţiuni de încărcare – descărcare produse petroliere

 

Drepturi de autor © 2014 ANR