Ignorare comenzi Panglică
Salt la conținutul principal
 
Certificat ISO 9001:2015

CĂPITĂNIA ZONALĂ TULCEA

 

Tulcea, reşedinţa administrativă a judeţului cu acelaşi nume, este numită şi Poarta Deltei Dunării. Aici Dunărea se divide în 3 ramuri formând un pământ magic, Delta Dunării.

Tulcea este şi un port de o lungă istorie, construit pe ruinele cetăţii romane Aegisus.

 

Portul Tulcea este unul dintre cele mai mari și importante porturi fluviale românești, fiind situat pe malul drept al Dunării, între kilometrii 70 și 73,5.

Portul Tulcea are cheiuri operaționale verticale în lungime de 330 m, astfel:

  • Dana Port Industrial – maritim – administrată A.P.D.M. L = 230 m
    -      adâncimi = 6 – 8 m (cota „0")
  • macarale cheu = 3 x 16 tf 
  • capacitate preluare 664 mii tone/an
  • suprafaţă platformă 4600 mp + 3000 mp (dane fluviale care nu sunt operaţionale)
  • minereu – nave maritime şi fluviale
     
  • Dana Dezarmare – Aker Tulcea (la Dunare) L = 246,5 m 
    -      adâncimi = 3 – 5 m (cota „0")
  • macarale cheu = 2 x 15 tf
  • armare - Aker Tulcea (în bazin) L = 500 m 
  • adâncimi = 6 m (cota „0")
  • macarale 2 x 15 tf ; 3 x 50 tf
  • mărfuri generale, cereale, peste congelat
  • Dana Port Comercial L = 320 m – 3 dane, din care una operaţională
    -      adâncimi 1 – 2 m (cota „0") 
  • macarale 2 x 5 tf
  • platformă 9000 mp
  • capacitate preluare 392 mii tone/an
  • minereu, produse balastiere, cereale, masă lemnoasă
  • Dane nave de pasageri fluviale – port turistic L = 1600 ml
    -      adâncimi = 1,5 – 3,5 m
  • Dana Hidrotehnică 
    -      încărcare sistem „făraş"
    -      încărcare/descărcare macara plutitoare 60 tf
    -      nave fluviale
    -      produse balastiere
  • Dana ACH 
    -       macara plutitoare 32 tf
    -       nave fluviale 
    -       produse balastiere
  • Dana Transnav 
    -       instalaţie plutitoare graifer 
    -       nave fluviale 
    -       produse balastiere.
     
    Portul industrial din Tulcea este situat la km 73,5 pe Dunăre, fiind construit începând cu anul 1974, în scopul de a asigura materiile prime necesare pentru platforma metalurgică din Tulcea. Principalele activități ale portului industrial sunt:
  • descărcarea materiile prime importate ca mangan, calcar, cuarțit, bauxită, crom, fier și cocs de pe navele maritime;
  • descărcarea produselor de balast de carieră din barje;
  • încărcarea materiilor prime exportate ca feroaliaje, fier vechi și alumină.

    Portul comercial din Tulcea este destinat traficului de pasageri și servește în întregime zona Deltei Dunării.

                 Zona de jurisdicţie a Căpităniei Zonale Tulcea este׃
  • Dunărea de la vărsare în Marea Neagră la Mm 64, incluzând cele trei braţe Chilia, Sulina, Sf.Gheorghe şi Delta Dunării
  • Apele maritime interioare şi marea teritorială de la Periteaşca (paralela 44° 46' N) până la gura canal Musura pe braţul Chilia (la graniţa cu Ucraina), cu zona contiguă corespunzătoare
  • Canal Mila 34
  • Canal Crişan – Caraorman
  • Dunărea Veche de la Mm 13+500 până la Mm 8+500
  • Apele interioare de pe teritoriul judeţului Tulcea.
Drepturi de autor © 2014 ANR